dealer informatie

Na een enquête onder bijna 200 personen concludeerde studenten van de Economische Hogeschool Rotterdam het volgende betreffende de Wonderlamp:

Aankoop bereidheid
50.0 % heeft aangegeven dat ze de lamp (waarschijnlijk) niet zouden kopen
23.0 % weet het niet
17.5 % waarschijnlijk
09.5 % zeer waarschijnlijk

Prijs stelling
Als het bestand wordt gesplitst en alleen wordt gekeken naar personen
die de lamp waarschijnlijk zouden kopen krijg je de volgende verhoudingen:

30.1 % tussen de 00-50 euro
25.8 % tussen de 50-100 euro
23.7 % tussen de 100-150 euro
20.4 % tussen de 150-250 euro
00.0 % 250+.

Aankoopprijs
Als het bestand wordt gesplitst en alleen wordt gekeken naar personen
die de lamp zouden kopen krijg je de volgende verhoudingen:

26.0 % tussen de 00-50 euro
24.0 % tussen de 50-100 euro
22.0 % tussen de 100-150 euro
28.0 % tussen de 150-250 euro
00.0 % 250+.

Verkoopkanalen Marktsegment
Aanschaf zou door de respondenten worden gedaan via/in de volgende segmenten:

22.9 % internet
11.7 % laag segment
18.1 % middensegment
47.3 % hoog segment

Leeftijd
Er is geen verschil tussen leeftijd en koopintentie van de Wonderlamp.
Er is wel verschil tussen leeftijd en wat men bereid is te betalen voor de Wonderlamp:
hoe hoger de leeftijd, hoe meer men bereid is ervoor uit te geven.

volg ons FacebooktwitterpinterestFacebooktwitterpinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *